Aktuelles

IN THE MIDDLE…, WOUNDWORK 1 und PAS/PARTS in Paris:

“This mixed bill rekindles the company’s long-standing relationship with William Forsythe. […] The choreography progresses in fascinatingly precarious loops, and the quintessential Forsythe attitude, with its straighter ports...weiterlesen »

“This mixed bill rekindles the company’s long-standing relationship with William Forsythe. […] The choreography progresses in fascinatingly precarious loops, and the quintessential Forsythe attitude, with its straighter ports de bras and alert, electric energy, gives the stage the allure of a ballet hyperreality.” The Financial Times  Die Neueinstudierung dieser drei Werke, die einst für das Ballett der Opéra National de Paris entstanden waren, hatte am 3. Dezember 12 im Palais Garnier zusammen mit “O Composite” von Trisha Brown Premiere hatte.

    

ARTIFACT SUITE in Warschau: “A Turning Point for a Polish Ballet Company”

“In the future we will say, before ARTIFACT and after ARTIFACT, said Krysztof Pastor, the director of the Polish National Ballet, in a speech at the reception that followed the opening of a triple bill by the company at the...weiterlesen »

“In the future we will say, before ARTIFACT and after ARTIFACT, said Krysztof Pastor, the director of the Polish National Ballet, in a speech at the reception that followed the opening of a triple bill by the company at the stately Wielki Theater this week. […] It demands both a rigor of execution and a visceral, to-the-limit, force of performance, and it is to the great credit of Kathryn Bennetts, who staged the piece, that it looked as good as it did on a company that has never previously performed Mr. Forsythe’s work. […] ARTIFACT undoubtedly marks a pivotal moment for 20th-century ballet. As Mr. Pastor pointed out, it signals one for the Polish National Ballet too.”, schrieb Roslyn Sulcas in der New York Times über die Premiere am 17. November.

    

“Dancers shine in debut of Millepied’s L.A. Dance Project”

titelte die Los Angeles Times zur Premiere des ersten Programms der neu gegründeten Compagnie von Benjamin Millepied in der Disney Hall in Los Angeles Den triple bill eröffnete, vor Merce Cunninghams “Winterbranch” und...weiterlesen »

titelte die Los Angeles Times zur Premiere des ersten Programms der neu gegründeten Compagnie von Benjamin Millepied in der Disney Hall in Los Angeles Den triple bill eröffnete, vor Merce Cunninghams “Winterbranch” und Millepieds Neukreation “Moving Parts”, Forsythe’s QUINTETT einstudiert von Thomas McManus, Stephen Galloway und Jone San Martín: “Adventurous, personal, kinetic, chockful of technically challenging solos, pairings and trios”. (The Huffington Post)
Die “proscenium theatre premiere” folgte am 25. Oktober im University of New Jersey Theatre in Montclair. Am 27. April wird die Produktion im Palais des Festivals et des Congrès in Cannes zu sehen sein.

    

“Triple A for Americana III”

Zum ersten Mal in seiner Geschichte präsentiert das Tschechische Nationalballett Prag in dieser Saison ein Ballett von Forsythe: Den Klassiker IN THE MIDDLE, SOMEWHAT ELEVATED, der zusammen mit Werken von George Balanchine und...weiterlesen »

Zum ersten Mal in seiner Geschichte präsentiert das Tschechische Nationalballett Prag  in dieser Saison ein Ballett von Forsythe: Den Klassiker IN THE MIDDLE, SOMEWHAT ELEVATED, der zusammen mit Werken von George Balanchine und Jerome Robbins am 25. Oktober Premiere hatte, studierte Jodie Gates ein: “Forsythe’s choreography has a simply electrifying effect on the audience, pinning them to their seats, letting their imaginations run riot and charging them with energy.” (Ceská televize 24)

    

Boston Ballet "also looked outstanding…

…in William Forsythe’s starkly edgy and striking THE SECOND DETAIL. They veered from saucy pedestrian swaggers into off-kilter explosive outbursts one moment, cool extensions and stretches the next. Set to a raucous percussive...weiterlesen »

…in William Forsythe’s starkly edgy and striking THE SECOND DETAIL. They veered from saucy pedestrian swaggers into off-kilter explosive outbursts one moment, cool extensions and stretches the next. Set to a raucous percussive score by Thom Willems that occasionally suggests a very cranky Stravinksy, it is an overly long but masterful puzzler you simply can’t take your eyes off of.”, hieß es im Boston Globe zur Wiederaufnahme von SECOND DETAIL (Einstudierung Jill Johnson/Christopher Roman)

    

THE SECOND DETAIL in Portland: “OBT’s ‘Body Beautiful’ offers gods on display”

schrieb "The Oregonian" zur Saisoneröffnung des Oregon Ballet Theater am 13.10.12, die auch die Premiere von SECOND DETAIL umfasste (Einstudierung: Christopher Roman), und hob besonders die Figur der “woman in white...weiterlesen »

schrieb The Oregonian zur Saisoneröffnung des Oregon Ballet Theater am 13.10.12, die auch die Premiere von SECOND DETAIL umfasste (Einstudierung: Christopher Roman), und hob besonders die Figur der “woman in white dress” hervor, verkörpert von Xuan Cheng: “Cheng, as a fevered, half-mad incarnation of chaos against all the formal logic, sank into her solo like a force of nature.” Das Programm bezog sich auf die Ausstellung “The Body Beautiful in Ancient Greece”, die bis Anfang Januar am Portand Arts Museum zu sehen war.

    

Forsythe in Brasilien: „Jenseits des Alltäglichen“

Als erste brasilianische Compagnie hat die Sao Paulo Companhia de Dança ein Forsythe-Ballett produziert: IN THE MIDDLE, SOMEWHAT ELEVATED, einstudiert von Agnès Noltenius, eröffnete im September mit Kyliáns „Sechs Tänzen“ und...weiterlesen »

Als erste brasilianische Compagnie hat die Sao Paulo Companhia de Dança ein Forsythe-Ballett produziert: IN THE MIDDLE, SOMEWHAT ELEVATED,  einstudiert von Agnès Noltenius, eröffnete im September mit Kyliáns „Sechs Tänzen“ und der „Bachiana No 1“ von Rodrigo Pederneiras die Saison im Teatro Alfa. So heißt es auf dem Portal do Governo do Estado de São Paulo: “Uma companhia de dança demonstra maturidade ao apresentar em seu repertório coreografias que vão além do lugar comum.”

    
Premieren
Sa
17
Jan
Opernhaus Zürich
Workwithinwork
von William Forsythe
Fr
06
Feb
Bayerische Staatsoper, Staatsballett
Artifact II
von William Forsythe
Fr
06
Feb
Westaustralian Ballet, Perth
Steptext
von William Forsythe